E-post – är det inte lite gammaldags?
E-postmarknadsföring är en mycket kostnadseffektiv kanal
E-postmarknadsföring har stor räckvidd och är enkel att segmentera. Det gör den till en kostnadseffektiv marknadsföringskanal. E-post är både enkelt att skicka och skicka vidare till andra eller dela i sociala medier. I princip alla har e-post och använder det ofta. Ditt budskap och varumärke kan få bra spriding och det är enkelt att mäta och utvärdera kampanjresultat.
Vad kan det generera då, fler kunder?
Du kan enkelt driva trafik till en webbplats med e-post, det som många kallar “skräppost”. Men i vårt fall jobbar vi med fysiska kundflöden. Det betyder att vårt fokus är att våra klienter får fler fysiska kunder till sin affär, salong, företag, restaurang…och så vidare.
Vårt mål är att din kundkrets ska öka och bli mer engagerad i dig och ditt varumärke och mer nöjd med dina tjänster eller din service. Att du får många e-postadresser till lokala kunder som verkligen vill ha uppdateirngar från just dig. Med e-post kan du enkelt meddela dem nyheter, extrapriser, ändrade öppettider, händelser generellt med mera.
Men är det inte så att många mail antingen förblir oöppnade eller raskt överges av läsaren?
Jo till viss mån är det så. Oönskad e-post öppnas sällan eller aldrig. Därför jobbar vi med en speciell metod (Snöbollseffekten) för att dina mottagare verkligen ska vilja öppna e-posten som kommer från dig! All den e-post du skickar ska vara e-post som dina kunder vill ha och ser fram emot. Som hjälp för att göra snöbollen viral kan du även använda vårt paket Social Marknadsföring.
Promotio.se hjälper dig öka din omsättning och vinst. Med Snöbollseffekten och Social Marknadsföring som bas får du fler kunder som dessutom gillar det du gör extra mycket.